×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سرخیل: طرح ارتقاء اعتبار اسناد رسمی دستور مهم حکومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصطفی سرخیل، سخنگوی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در حاشیه جلسه شورایعالی که در اصفهان برگزار شد گفت: تشخیص بموقع و بجا ناشی از درایت و عمق نگاه فقهی مقام معظم رهبری باعت شد طرح ارتقا اعتبار اسناد رسمی دستور مهم حکومتی شود. اعتبار زدایی از اسناد عادی و التزام به تنظیم سند رسمی اتفاق بزرگ و تاریخی است که در هفته قوه قضائیه امسال رقم خورد و در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با مقامات عالی قوه  قضایی داشتند به آن اشاره شد.

وی افزود: طرح ارتقاء اعتبار سند رسمی در سالیان گذشته بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که شورای نگهبان بخاطر مبانی شرعی اشکالاتی به آن گرفت و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح ارجاع داده شد که با طولانی شدن روند مقام معظم رهبری به مسئله ورود و بر اجرای هر چه سریع تر طرح تاکید کردند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی گفت: مقام معظم رهبری فرمان دادند بایستی بر اساس مصلحت نظام و مصلحت جامعه بطور قطعی طرح ارتقا اسناد رسمی تصویب شود تا از  آسیب هایی که امروز در جامعه پدیدار شده از منظر امنیت اقتصادی پیشگیری شود.

سرخیل با اشاره به اینکه اسناد عادی مشکلات زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است، بیان کرد: بالغ بر ۴۰ درصد پرونده‌های موجود در دادگستری معطوف به اسناد عادی است. تشخیص بموقع، بجا و ناشی از درایت و عمق نگاه فقهی مقام معظم رهبری باعت شد دستور مهم حکومتی صادر شود که  باید مبادی زیر ربط فرمان حکومتی ایشان را مبنی بر طرح ارتقا اعتبار اسناد رسمی هر چه سریع تر به تصویب و به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: دفاتر اسناد رسمی بعنوان کهن‌ترین و مجرب‌ترین نهاد متشکل از صاحبان دفاتر اسناد رسمی است که همه افراد فرهیخته و دانشمند در حوزه علم حقوق هستند و در راستای سند نویسی دوران گذار از دوران سنتی و مکانیزه را پشت سر گذرانده‌اند جوابگوی نیاز مردم در تنطیم اسناد رسمی باشند.

سخنگوی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری گفت: بهترین گزینه در تحقق منویات رهبری سردفتران هستند که می‌توانند تقش موثر و منحصری داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد