×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سردفتران کدام کشور مراسم عقد برگزار می کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در شرح وظایف تعریف شده در دفاتر اسناد رسمی ایالت های آمریکا وظایفی مشاهده می شود که جالب و قابل تامل است.

سایت «زمان کار» در مورد وظایف سردفتران در ایالت های آمریکا نوشته است: سردفتر اسناد رسمی به عنوان یک مأمور عمومی منصوب شده توسط دولت ایالتی در نظر گرفته می شود. وظیفه اصلی دفتر اسناد رسمی کمک به جلوگیری از کلاهبرداری با مشاهده امضای اسناد و تأیید صحت آنها است. با این حال، فراتر از این وظایف شغلی جهانی که هر سردفتری انجام می دهد، برخی از وظایف کمتر شناخته شده نیز توسط دفاتر اسناد رسمی انجام می شود.

*اجرای سوگند
یکی از وظایف رسمی سردفتر، اجرای سوگندنامه و تأییدیه است که تعهدی است بر شخص مبنی بر اینکه او حقیقت را می گوید و از نظر قانونی می تواند در قبال ارائه اطلاعات نادرست پاسخگو باشد. طبق قانون، شخصی که سوگند یاد می کند که بعداً معلوم شود حاوی اظهارات نادرست است، می تواند به دلیل شهادت دروغ مجازات شود. سوگند معمولاً در جریان دادرسی و هنگام ادای سوگند مقامات دولتی برای نقش جدیدشان اجرا می شود.
 
اخذ وثیقه و استشهاد
استشهادات و استشهادات شهادت کتبی یا بیان حقایق است که توسط شاهد تحت سوگند گرفته می شود. در اکثر ایالت ها، استفاده از سپرده ها و سوگندنامه ها به جای شهادت زنده در دادگاه زمانی که شاهد برای شهادت فیزیکی در دسترس نیست، قانونی تلقی می شود. با این حال، از آنجا که گرفتن سپرده و استشهادنامه یک مهارت فنی است و نیاز به استفاده از تجهیزات تنگ‌نگاری دارد، فقط سردفترهای متخصص این وظایف را انجام می‌دهند. علاوه بر این، معمولاً وکلا همیشه در جریان رسیدگی حضور دارند.
 
نگهداری سوابق مناسب
هر ایالت قوانین خاص خود را دارد که در مورد سوابق دفتر اسناد رسمی باید نگهداری کند. به طور معمول، برخی از انواع دفترچه ثبت باید در هر معامله نگهداری شود، و محتوای این دفتر باید برای ثبت عمومی باز باشد. به عنوان مثال، تگزاس از هر یک از سردفترها می خواهد که تاریخ هر مورد را که محضری شده است، تاریخ ثبت اسناد، نام و نشانی امضاکننده، ابزاری که توسط آن سردفتر هویت امضاکننده را تأیید می کند، و اینکه آیا سردفتر شخصاً امضاکننده را می شناسد، توضیح دهد. 
 
اجرای مجالس عقد
دفاتر اسناد رسمی که به ساکنان فلوریدا، مین یا کارولینای جنوبی خدمات می دهند، از نظر قانونی مجاز به انجام مراسم ازدواج هستند. همه ایالت های دیگر این عمل را مجاز نمی دانند. برای اینکه سردفتر اسناد رسمی با زوجی در یکی از این ایالت ها ازدواج کند، ابتدا باید مجوز ازدواج از یک مقام مجاز همان ایالت گرفته شود. خود مراسم ازدواج هم باید در همان حالت انجام شود. بنابراین، یک سردفتر اسناد رسمی در فلوریدا نمی تواند با زوجی که مجوز ازدواج از مین یا کارولینای جنوبی گرفته اند ازدواج کند.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد