×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سعادتیان: انشاءالله پلتفرم راه بیفتد مشکل قطع و وصلی ها حل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه اختبار پذیرفته شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۲ مهرماه سال جاری در سالن اجتماعات کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر برگزار شد. در این جلسه سید صادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، الیاسی مدیرکل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضاء هیات مدیره و سایر سران دفاتر استان بوشهر حضور داشتند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بوشهر: سردفتران جدید باید با کار دفاتر اسناد رسمی آشنا شوند

در ابتدای جلسه احمدی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر با برشمردن مشکلات سردفتران و تاکید بر حل آنان، گفت: قطعی مکرر و پی در پی سامانه سردفتران یکی از مشکلات اساسی دفترخانه‌هاست که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود. حذف پرونده‌های فیزیکی و اسکن توسط سردفتران باید در دستور کار قرار گیرد همچنین تعیین و تکلیف و تنظیم اسناد شناوران دریایی توسط همه سردفتران باید انجام شود. در رابطه با اسناد ورثه ای در صورتی که دفترچه‌ای باشد قبل از اینکه تک برگ شود انتقال صورت گیرد و بعد از آن تک برگ شود تا مردم دچار هزینه مضاعف نشوند.

احمدی درباره سردفتران جدیدالورود تصریح کرد: سردفتری نیاز به آموزش دارد و سردفتر جدید حتماً باید حداقل آشنایی با کارهای دفاتر اسناد رسمی را داشته باشد.

قانون پیش فروش ساختمان از دیگر موضوعاتی بود که توسط ریاست کانون سردفتران و دفتریاران بوشهر مطرح شد. در ادامه جلسه، سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تشکر از سران دفاتر گفت: براساس گفته‌های رئیس کانون بوشهر اکثریت اسناد و مدارک ( کپی کارت ملی ، شناسنامه و…) استعلام و پاسخ آن نیاز به پرینت و بایگانی ندارد اما ما در سازمان ثبت چالش‌ها را بررسی خواهیم کرد و اگر کانون‌ها به این نتیجه رسیدند که کپی و پرونده فیزیکی ضرورتی ندارد با آنها هماهنگ خواهیم شد و با همکاری و مشارکت کانون‌ها معضلات و مشکلات را حل خواهیم کرد چرا که سال آینده سازمان ثبت یک سازمان الکترونیک و هوشمند خواهد بود و نیاز به بایگانی فیزیکی ندارد.

وی افزود: قانون پیش فروش یک قانون بسیار خوب و شایسته هست ولی متاسفانه هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. همکاری مشترک  و خوبی فی مابین سازمان ثبت و کانون برای بازرسی وجود دارد که توسط سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران هر استان  با مشارکت یکدیگر انجام می‌شود. سردفتری که تمام اسناد را در دفترخانه تنظیم می‌کند توانایی این هم دارد که اسناد شناورهای دریایی را هم تنظیم کند به نظر من هیچ ایرادی ندارد که به همه سردفتران ابلاغ مجوز جهت شناورهای دریایی داده شود.

سعادتیان با تاکید بر اینکه سردفتران جدید حتما نیاز به آموزش دارند، بیان کرد: سردفتران جدید باید حداقل آشنایی با کارهای دفتر اسناد رسمی داشته باشند.

وی درباره امور اسناد ورثه‌ای دفترچه‌ای گفت: باید نظر ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اخذ شود تا بخشنامه‌ای مخالف ماده ۱۱ قانون حدنگار صادر نشود. بنا داریم در رابطه با اسناد رهنی هزینه‌ها را برای مردم کمتر کنیم. سازمان ثبت اسناد بیشترین توان خود را جهت حمایت از حوزه سردفتری به کار خواهد برد.

سعادتیان درباره قطعی سامانه‌ها گفت: بیش از حد از قطعی سیستم ناراحت و ناراضی هستیم. ان شاءالله پلتفرم راه بیفتد این مشکلات کمتر خواهد شد البته راهکاری‌های دیگری هم خواهیم داشت.

مدیرکل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: جوانب حقوقی ثبت مجوز شناوران دریایی بررسی خواهد شد

در ادامه این جلسه الیاسی مدیر کل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در مورد شناوران دریایی قانون تصریح دارد که ابلاغ خاص باشد ولی مجدداَ جوانب حقوقی و ثبتی بررسی می‌شود و تصمیم جدید اتخاذ خواهد شد. در مورد بازرسی اصل و نظر سازمان این است که بازرسی توسط کانون با همکاری سازمان ثبت انجام گیرد که در استان بوشهر چنین ظرفیت و همکاری وجود دارد.

خندانی: افرادی باید وارد حوزه سردفتری شوند که شایستگی داشته باشند/ حق و حقوق همکاران قدیم و جدید رعایت خواهد شد

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن تشکر از تمامی سردفتران و دفتریاران گفت: در حوزه سردفتری اختلافات جزئی باید کنار گذاشته شود. ما نیاز به همکاری، همدلی و اتحاد در حوزه حقوقی داریم چرا که در معرض خطر جدی از مراجع مختلف هستیم که حتی بعضی از موارد متاسفانه به تصوب هم رسیده است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر استانی الگو و نمونه در کشور است و بسیار به ندرت پیش می‌آید که پرونده‌ای به مرحله تجدید نظر رسیده باشد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید براینکه جذب سردفتر باید در راستای امور قانونی باشد، گفت: ما در روند جذب سردفتری روند خوبی بدست آورده‌ایم. قرار نیست اختبار صورت نگیرد تلاش برای این است اشخاصی که وارد این حوزه می شوند، شایستگی لازم و توانایی داشته باشند. لازم است تاکید کنم که حتما حق و حقوق همکاران قدیم و جدید رعایت خواهد شد و درحال بررسی موضوعات مبتلا به هستیم.

وی افزود: در ارائه خدمات به صورت مجازی تمامی خدمات باید به صورت الکترونیک انجام شود ان شاءالله شاهد خدمات نوین (مانند هوش مصنوعی) در حوزه سردفتری خواهیم بود.

خندانی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که قطعی‌های مکرر سامانه، ارتباطی با سازمان ثبت ندارد.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک بوشهر: تعامل خوبی با سردفتران استان داریم

در انتهای جلسه بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در راستای تعامل و همکاری با سردفتران گفت: سران دفاتر فعالیت خوبی دارند و ما با تمامی سردفتران تعامل داریم. در مورد بازرسی‌ها، سازمان ثبت و کانون همکاری خوبی با هم دارند و تا الان هیچ گونه مشکل خاصی نداشتیم.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد