×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
عکس| نهمین مراسم تجلیل از سردفتران و دفتریاران بازنشسته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نهمین مراسم تجلیل از سردفتران و دفتریاران بازنشسته کشور با حضور علی خندانی رئیس کانون، محمدامین سالاریان عضو هیات مدیره و حمید آذرپور مدیر کمیته رفاهی ورزشی برگزار شد.

در ابتدای مراسم خندانی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: به بازنشستگان جدید که به جرگه بازنشستگان پیوستند، تبریک عرض می‌کنم. شرایط کاری حوزه سردفتری به گونه‌ای است که همکاران با استرس بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. سردفتری معضلات و مشکلاتی دارد که در مشاغل دیگر کمتر دیده می‌شود یا حداقل در ساعت کاری با آن درگیر هستند اما سردفتر در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فکر و ذهنش مشغول است و حتی بعد از ساعت کاری استرس‌ها شروع می‌شود. متاسفانه تاکنون در این حوزه اقدام موثری انجام ندادیم و باید مسائل روحی و روانی همکاران را بررسی کنیم و برای آنان کلاس‌های آموزشی تدارک ببینیم تا استرس همکارانمان مدیریت شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: تکریم و احترام به بازنشستگان همواره مورد تاکید بنده بوده و انصافا همکارانم در کانون هنگام مراجعه حضوری بازنشستگان آن را رعایت می‌کنند. معتقد هستیم اگر  چراغ حوزه سردفتری تاکنون روشن بوده به علت وجود دوستان قبلی ما و پیشکسوتان است که این منصب را حفظ و به ما منتقل کردند، ما هم وظیفه داریم آن را حفظ کنیم حتی با وجود تصمیم‌هایی که اخیرا حاکم شده و ممکن است مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. اعتقاد ما بر این است که بازنشستگان و پیشکسوتان در زمان بازنشستگی نباید از میدان بیرون بروند بلکه باید در کنار جوانان قرار گیرند و تجارب خود را در اختیار آنان قرار دهند. در واقع ما باید از تجارب بازنشستگان نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که سردفتران جدید می‌توانند انجام دهند این است که قاب عکس سردفتران قبلی دفترخانه خود را نصب کنند، این حداقل کاری است که می‌توانند برای یادبود آن عزیزان انجام دهند.

خندانی از شروع به فعالیت تاریخ شفاهی خبر داد و گفت: اخیرا پروژه تاریخ شفاهی را شروع کردیم. همین خاطرات سردفتری شما یک کارآموزی برای همکاران جدیدالورود است بنابراین درخواستم این است در این پروژه همراه ما باشید و ما را مستفیض کنید.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: از شما پیشکسوتان می‌خواهم به ما کمک کنید تا در مواقعی که نیاز است از صنف خود دفاع کنیم. در جلسات هفتگی خود حتما مشکلات و معضلات صنف را مورد بحث قرار دهید و راه‌های برون رفت از آن را به ما حتی شده در قالب چند خط و جمله بگویید. اگر هم در بخش درمان مشکلات، ایرادات و ابهاماتی برای شما وجود دارد به هیات مدیره اعلام کنید تا آن را حل کنیم.

در ادامه مراسم سالاریان عضو هیات مدیره گفت: نظرات بازنشستگان برای ما بسیار مهم است و از دریافت پیشنهادات و انتقادات شما با افتخار استقبال می‌کنیم. به نظر بنده شما بهترین افرادی هستید که می‌توانید سردفتران جدیدالورود را راهنمایی کنید و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهید.

عضو هیات مدیره تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است مجموعه‌ای را تشکیل دهیم تا بتوانیم از نظرات، مشاوره‌ها و راهنمایی‌های پیشکسوتان نهایت استفاده را ببریم.

سالاریان در ادامه درباره داوری در این جلسه گفت: درخصوص موضوع داوری بازنشستگان متقاضی ثبت نام شده‌اند و اکنون باید منتظر بمانند تا برای آنها پیامک ارسال شود

در ادامه مراسم حمید آذرپور مدیر کمیته رفاهی ورزشی کانون گفت: بسیار لذت می‌برم پیشکسوتان و دوستان را دور هم می‌بینم. هرکدام از شما عزیزان سرمایه گرانقدری هستید. هر کدام از بازنشستگان سردفتری می‌توانند راهنمای بزرگی برای یک سازمان باشند. یک حقوقدان و سردفتر با اطلاعات حقوقی که دارد می‌تواند به همه کمک کند. هرکدام از شما جواهرات خاص هستید و بنده دست بوس شما هستم.

وی افزود: درحال رایزنی هستیم که بازنشستگان را به حوزه ورزش وارد کنیم. خواهش می‌کنم هرچیزی که می‌توانید منتقل کنید، بگویید، بنویسید و یادگار بگذارید به ما بدهید تا آن را در اختیار دوستان بعدی قرار دهیم. انشالله این مراسم تجلیل ادامه پیدا می‌کند چرا که وظیفه خود می‌دانیم از بزرگان صنف تکریم کنیم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد