×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مقید بودند که غذای اداره را میل نکنند| می گفتند: سند تک برگ هم به درد مردم نمی خورد!

کانون سردفتران و دفتریاران| سید هادی کسایی زاده| دکتر احمد تویسرکانی راوری در ۲۰ تیرماه ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در شهرستان راور چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در راور گذراند و در سال ۱۳۴۹ عازم کرمان شد. با پیروزی انقلاب اسلامی وی به همکاری با دادگاه انقلاب اسلامی پرداخت و در سال ۱۳۶۰ به استخدام دادستانی کرمان درآمد. دکتر تویسرکانی کارآموزی قضاوت خود را در زاهدان گذراند و پس از بازگشت به کرمان به عنوان جانشین دادستان انقلاب کرمان منصوب شد و همزمان مامور سرکشی از برخی حوزه های قضایی استان کرمان شد و در اوج ترورهای منافقین کوردل به شهرستانهای مختلف استان سفر می کرد. ایشان با قبولی در دانشکده علوم قضایی تهران در سال ۱۳۶۹ برای کارشناسی در رشته علوم قضایی راهی کرمان شد و همزمان با تحصیل به عنوان قاضی دادستانی کل مشغول به خدمت بود.

دکتر تویسرکانی با انتصاب حضرت آیت الله رییسی در سال ۱۳۷۳ بعنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان سرپرست معاونت امور نهادهای این سازمان منصوب و همزمان با حکم رئیس قوه قضائیه وقت به عنوان بازرس قضایی در نهادهای نظارتی منصوب شد. وی در سال ۱۳۸۵ با حکم مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس کل دادگستری استان کرمان مشغول به خدمت و در طول ۳سال خدمت در این استان موفق به کسب عنوان قاضی نمونه کشوری شد و علاوه بر بهبود وضع قضایی استان، مستحدثات قضایی استان را بیش از سه برابر افزایش داد. ایشان پس از انتصاب حضرت آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه، در سال ۱۳۸۸ بعنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ‌منصوب شد که قریب ۱۰ سال در این سازمان خدمات ارزنده ای را جهت بالابردن فناوری های ثبتی و سهولت مردم در امور املاک انجام داد.

با تغییر رئیس قوه قضائیه در سال ۱۳۹۸ وی بعنوان مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب و در انتصاب یکساله خود نقش موثری را در برخی از پرونده های جاری قضایی انجام داد. دکتر احمد تویسرکانی در ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۸ دارفانی را وداع گفت.

به مناسبت ایام سال نو میهمان خانواده تویسرکانی شدیم تا در مورد سبک زندگی این قاضی مدیر و توانمند بیشتر بدانیم. فاطمه توکلی زاده همسرمرحوم تویسرکانی گفت: سال ۶۱ ازدواج کردیم و نسبت خویشاوندی داشتیم (پسر عمه و دختر دایی) و قبل از ازدواج چون در یک شهر نبودیم کمتر همدیگر را می دیدیم.

در سال ۶۰ حاج آقا(مرحوم احمد تویسرکانی) وارد دستگاه قضایی شدند ودو ماه در تهران دوره ای را گذراندند و بعد در دادیاری زاهدان قبول شدند،یک سال هم در زاهدان دادیار بودند و پس از آن به کرمان رفتند و دادیار دادگاه انقلاب شدند. پدر من در سال ۶۱ در دادگاه انقلاب حاکم شرع بود و حاج آقا با پدرم در یکجا بودند و بعد از ۶ ماه برای خواستگاری من آمدند. به دلیل این که فامیل بودیم پدرم سخت نگرفتند وبعد از مدتی مرداد سال ۶۱ ازدواج کردیم. عروسی ساده ای داشتیم و مهریه ام هم ۱۴ عدد سکه بود. اولین فرزندم حسنا در سال ۶۲و پسرم حسن آقا در سال ۶۴ و شیوا خانم سال ۷۳ به دنیا آمدند و زینب خانم و زهرا خانم و حسین آقا هم نوه های من هستند.

آقای تویسرکانی نوه ها رو خیلی دوست داشتند و شب یلدای ۹۸ که آخرین دورهمی خانوادگی همراه با ایشان بودیم می گفتند :زمانی که همه کنارهم هستیم روحیه آدم عوض می شود .به تمیزی لباس و مرتب بودن خیلی اهمیت می داد و بسیار به نماز اول وقت مقید بود. حاج آقا حتی غذا از خانه می بردند به دفترشان در سازمان ثبت و می گفتند که درست نیست ازغذای اداره میل کنم. حتی یک زمان هایی که من بیمار بودم یا نمی توانستم غذایی آماده کنم نان و پنیر می خوردند و معتقد بود ند که از پول بیت المال نمی شود غذا خورد حتی در سفر های خارجی هیچ وقت از پول ماموریت غذا نمی گرفتند و همیشه از ایران کنسرو یا نان می بردند.

روی برخی ازکاری مسائل خیلی حساس بودند مثلا شب ها حدود یک یا دوساعت در فکر بودند یا قرآن می خواندند و می گفتند که انشالله خدا به من کمک کند تا بتوانم بهترین کار رو انجام دهم.

حسن تویسرکانی فرزند مرحوم هم در این گفتگو می گفت: پدر سعی می کردند که کاری که برای ما جنبه رانت پیدا کند انجام ندهند. گه گاه به تبع این که من خودم هم مقداری آشنایی با حوزه ثبت داشتم با پدر صحبت و بحث می کردیم و پدر دوست داشتند که سیستم بروکلاتیک ثبتی که درآن زمان حاکم بود را تسهیل کنند و به همین دلیل از ابتدایی که وارد ثبت شدند دغدغه جلوگیری از فرآیند‌های فساد زا را داشتند. حتی در بحث هایی ایشان دنبال این بودند که اسناد تک برگ هم حذف شوند و معتقد بودند سند تک برگ به درد مردم نمی خورد.

شیوا و حسنا تویسرکانی دختران مرحوم و فاطمه عسکری عروس خانواده و مهدی الله وردی داماد خانواده تویسرکانی هر یک از ویژگی ها و خاطرات زندگی با مرحوم احمد تویسرکانی بازگو کردند. اما آنچه از گفته های خانواده مرحوم و حتی همکاران رئیس فقید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر می آید او یک قاضی و مدیر مومن، متعهد، ضدفساد و توانمند بود و امروز نام احمد تویسرکانی سردر بسیاری از سالن های جلسات و نمازخانه هادر ساختمان های کانون های سردفتران و دفتریاران و حتی ادارات ثبت نصب شده است.

احمدتویسرکانی را به عنوان پدر الکترونیکی شدن فرایند ثبت اسناد کشور می شناسند و در یک دهه فعالیت جهادی او ثبت اسناد رسمی ایران از حالت سنتی به ثبت الکترونیکی و آن لاین تبدیل شد. روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران سال نو را به خانواده آن مرحوم و تمام جامعه ثبتی کشور تبریک عرض می‌کند و از خداوند متعال علو درجات را برای این مدیر مومن طلب می کند.

 

 

 

تیزرتولیدی روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به مناسبت دومین سالگرد مرحوم احمدتویسرکانی

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد