×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
همایش ۶ دی|کانون هرمزگان| نماینده مردم بندرعباس در مجلس:مخالف قانون تسهیل بودم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «سید عبدالرسول حسینی» مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان در مراسم گرامیداشت ۶ دی، روز دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: سردفتران و دفتریاران و مجموعه دفاتر اسناد رسمی استان از پاکدست‌ترین، با دانش‌ترین و متعهدترین دفاتر اسناد رسمی کشور هستند که مطابق قانون عمل می کنند.

وی بر انجام تمام معاملات در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد و اظهارداشت: هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی، تمام استعلام های ثبتی، آنی پاسخ داده می شود. درحالی که در گذشته یک تا دو روز به طول می انجامید.

حسینی همچنین با بیان اینکه بسیاری ازخدمات ثبتی به دفاتر اسنادرسمی محول شده است، خاطرنشان کرد: خدمات مختلف ثبتی مثل صدور سند مالکیت،صدور اجراییه به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است که مردم می توانند با مراجعه به این دفاتر و در کمال اطمینان نسبت به صدور سند مالکیت و درخواست اجراییه اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه جایگاه دفاتر اسنادرسمی برای مردم تبیین نشده، تصریح کرد: دفاتر اسناد رسمی امانتدار مردم هستند و کار این دفاتر کار حاکمیتی است.

وی بر بی اعتبارکردن اسناد عادی توسط مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس تاکیدکرد.

**رئیس کانون هرمزگان: تحول بزرگ در تنظیم اسناد رسمی با پلتفرم «کاتب»

«عبدالکریم حجاری» رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان درسخنانی به ارایه گزارش سه سال گذشته کانون پرداخت و از اسکن کلیه اسناد در دفاتر اسناد رسمی استان به عنوان بزرگترین دستاورد کانون استان یاد کرد.

وی با تاکید بر انجام تمام معاملات ثبتی در دفاتر اسناد رسمی گفت: گسترش اسناد رسمی عامل مهمی برای پیشگیری از جرایم و اختلافات بین مردم خواهد بود. بیش از ۴۰ درصد پرونده ها در محاکم قضایی متاثر از وجود اسناد عادی و اختلافات پیرامون این اسناد است.

حجاری با اشاره به هجمه هایی که در سال های اخیر علیه دفاتر اسناد رسمی شده، اظهارداشت: دفاتر اسناد رسمی، نهاد مدنی با سابقه درخشان هستند که مردم با اطمینان و آرامش خاطر معاملات ثبتی خود را در این دفاتر انجام می دهند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران هرمزگان همچنین از راه اندازی پلتفرم جدید معاملات ثبتی خبر داد و گفت: در پلتفرم جدید کاتب این امکان فراهم شده که مردم به صورت مجازی تقاضای تنظیم اسناد خود را ارایه نمایند. کاتب تحول بزرگی در تنظیم اسناد رسمی رقم خواهد زد، چرا که در کنار یک دفترخانه حقیقی یک دفترخانه مجازی نیز در ۲۴ ساعت، تقاضای مردم را به سندرسمی تبدیل خواهد کرد.

حجاری در ادامه از آمادگی دفاتر اسناد رسمی استان برای ارایه هرگونه مشاوره رایگان حقوقی و قراردادی به مردم در مورد تنظیم اسناد خبرداد.

وی همچنین خواستار خواستار اهتمام بیشتر نمایندگان مجلس به ترویج اسناد رسمی شد.

**نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی: متاسفانه قانونگذار، قانون نویس خوبی نیست!

«احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس در مجلس نیز گفت: باید ارتباط کانون سردفتران و دفتریاران استان با مجمع نمایندگان، قوی باشد.

وی با تاکید بر همگرایی نمایندگان مجلس با کانون سردفتران و دفتریاران استان، افزود: مخالف تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بودم اما اکثریت رای به تصویب دادند.

 

«محمدآشوری» نماینده دیگر مردم بندرعباس در مجلس هم با درخشان خواندن کارنامه دفاتر اسناد رسمی استان گفت: باید ارتباط کانون با نمایندگان مجلس پر رنگ تر شود، تا مجلس در وضع قوانین خوب عمل کند.

وی با بیان اینکه در قانونگذاری کشور ما قانونگذار، قانون نویس خوبی نیست، تصریح کرد: روش قانونگذاری نیازمند اصلاح است.

 

علی سلیمی نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران هرمزگان هم در این همایش، گزارشی از اقدامات درمانی در سه سال گذشته ارائه و در خصوص توافقات صورت گرفته با شهرداری بندرعباس در رابطه با عوارض کسب و کار دفاتر اسناد رسمی مطالبی بیان کرد.

**انتقاد سردفتران هرمزگان از قانون تسهیل| روش تعویض پلاک و انتقال مالکیت اتومبیل در ایران در کشورهای دیگر منسوخ شده!

کاظمی و هاشمیان از سردفتران اسناد رسمی بندرعباس نیز به بیان موارد اختلافی کانون سردفتران و دفتریاران با نمایندگان مجلس پرداختند.

کاظمی درخصوص تعویض پلاک اتومبیل گفت: روش فعلی در اکثر کشورها منسوخ شده، انتقال مالکیت اتومبیل و تعویض پلاک باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

هاشمیان با انتقاد از قانون تسهیل کسب وکار و افزایش دفاتر اسنادرسمی افزود: ما مخالف افزایش دفاتر اسناد رسمی نیستیم، اما اجرای این قانون و جذب بدون ظرفیت، دفاتر را به سمت ورشکستگی می‌برد و جعل، فساد و کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

وی خواستار اصلاح این قانون در مجلس شد.

در پایان این مراسم ازسردفتران بازنشسته استان تجلیل شد.

همچنین  با حضور مسؤل سازمان بسیج حقوقدانان استان هرمزگان،از  عبدالکریم حجاری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و از زحمات کلیه سردفتران، دفتریاران و کارمندان دفاتر با اهداء لوح سپاس از طرف فرمانده سپاه استان تقدیر شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد