×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیام نوروزی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

 

 

پشت صحنه 

 

 

https://notary-news.ir/wp-content/uploads/2024/03/پشت-صحنه-۲٫mp4

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به مناسبت فرارسیدن سال جدید در پیام ویدئویی خطاب به جامعه دفاتر اسناد رسمی گفت: حلول سال ۱۴۰۳ و همچنین ماه مبارک رمضان را خدمت همه همکاران تبریک عرض می‌کنم و تقارن این دو عید را به فال نیک می‌گیریم. انشالله که سال پر از خیر، برکت، سلامت و عافیت برای همه هم‌میهنان عزیز علی الخصوص همکارانم در سراسر کشور باشد.

وی با اشاره به سالی که برای جامعه دفتر اسناد رسمی گذشت، افزود: سال ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌هایی که برای دفاتر اسناد رسمی داشت، گذشت. قوانین، طرح‌ها و لوایحی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و بعضا به اجرا درآمد که فرصت‌ها و مشکلاتی را برای دفاتراسناد رسمی ایجاد کرد. انشالله بتوانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: در سال گذشته با چند موضوع مهم روبه رو بودیم. برنامه هفتم توسعه، بودجه سال ۱۴۰۳ و طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از جمله آنها بود که هرکدام نکات مثبت و منفی برای دفاتر اسناد رسمی به دنبال داشت. خوشبختانه طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب نشد و فرصت بسیار خوبی برای دفاتراسناد رسمی ایجاد کرد. این موضوع را نیز به فال نیک می‌گیریم و انشالله سازمان ثبت اسناد و املاک همراه با دفاتر اسناد رسمی بتوانند به وظایف خود عمل کنند و کماکان در خدمت ملت شریف ایران باشند.

خندانی رونمایی از پلتفرم «کاتب» در سال گذشته را یکی از اقدامات مهم کانون سردفتران و دفتریاران دانست و گفت: سال ۱۴۰۳ سال بسیار خوبی برای دفاتر اسناد رسمی خواهد بود از انجایی که ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ پلتفرم کاتب توسط ریاست محترم قوه قضائیه به بهره برداری رسید، انشالله نتایج آن در سال ۱۴۰۳ حتما برای همکارانم ملموس خواهد بود.

وی بیان کرد: توسعه صلاحیت دفاتر اسناد رسمی در سال جدید و در حوزه‌های مختلف ثبت شرکت‌ها، مالکیت معنوی، اجرا و حتی املاک پیگیری خواهد شد. تمام این اتفاقات با اجرایی شدن پلتفرم کاتب و تفاهم نامه‌هایی که با سازمان ثبت اسناد و املاک منعقد خواهد شد، اتفاق میفتد و انشالله شاهد نتایج آن خواهیم بود.

خندانی گفت: در پایان لازم است از ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین معاونین و مسئولان این سازمان که همواره کنار ما بودند تشکر کنم. انشالله برنامه‌های اقدام شده در سال ۱۴۰۲ به مرحله عملیات و اجرا خواهد رسید و همکاران نتایج آن را می‌بینند ضمن اینکه ملت شریف ایران از پلتفرم کاتب نیز استفاده نهایی را خواهند برد.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد