×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیشنهاد معاون اول قوه قضائیه؛ استفاده از ظرفیت سردفتران در گواهی حصر وراثت و رسیدگی به پرونده های قضایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حجت‌الاسلام مصدق معاون اول رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف سردفتران اسناد رسمی با توجه به قرارگیری حق در مقابل باطل و مظلومیت غزه گفت: نهادهای بین المللی به جای کمک برای پایان این جنایت جنگی آتش جنگ را شعله ورتر می‌کنند، اما با این وجود مردمان صاحب فهم و اندیشه برای حمایت از فلسطین در سراسر جهان به میدان آمدند و با همین حمایت‌ها نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی کند و خودش را قربانی جلوه دهد و کشورهای حامی فلسطین بیش از این باید به میدان بیایند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: تمامی حقوقدانان مسئولیت اخلاقی دارند به ما کمک کنند و این جنایات را باید مستند سازی کنیم.

مصدق در خصوص اهمیت شغل سردفتری اظهار داشت: شغل سردفتری بسیار حساس است و دارای ظرفیت بسیار بزرگی است ما نباید این ظرفیت را در تنظیم سند خلاصه کنیم. جامعه سردفتری را باید به عنوان یک جامعه علمی فاضل اندیشمند در رشته حقوق بشناسیم. رئیس سازمان ثبت اسناد و رئیس کانون باید از این ظرفیت استفاده کنند تا یک بازنگری جدی در قوانین ثبت صورت گیرد.

مصدق ادامه داد: مثلاً در خصوص تعداد بالای پرونده‌هایی که به دادگستری وارد می‌شود؛ اگر این نوع امور در دفاتر اسناد رسمی انجام بشود، بهتر است. یا در مورد گواهی حصر وراثت؛ می‌توان در دفاتر اسناد رسمی به صورت کلی انجام شود و در موارد خاص ارجاع به دادگستری ارجاع دهیم که باعث می‌شود کار مردم سریع‌تر انجام شود. اگر در این زمینه مطالعاتی صورت گیرد موارد زیادی از این قبیل وجود دارد.

وی با توجه به اینکه سند تحول قضائی در قوه قضائیه در حال ارتقا است، افزود: می‌توان کارگروه‌هایی مشخص کرد که رد پای علمی سردفتران در سند تحول قضائی باز شود.

مصدق بیان کرد، گاهی وقت‌ها بی توجهی به تنظیم یک سندرسمی باعث می‌شود مسیر زندگی بسیاری از خانواده‌ها تغییر پیدا کند. مسئولیت بسیار مهمی را قبول می‌کنید بنابراین اصلا از آموزش ضمن خدمت نهراسید.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: آموزش‌ها بسیار مهم است و کانون سردفتران باید توجه داشته باشند و آموزش ضمن خدمت را در دستور کار خود قرار دهند. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه موضوع آموزش ضمن خدمت قضات را در سطوح مختلف در دستور کار قرار دادند و اساتید بسیار خوبی برگزیدند و این موضوع در ثبت اسناد نیز باید انجام شود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد