×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
یادداشت | آقای سیاح اول تحریک می کنند همه سردفترشوند و بعد دنبال نخود سیاه می فرستند

پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران | مصطفی سرخیل | آقای امیر سیاح رئیس مرکز بهبود کسب وکار وزارت امور اقتصادی ودارایی کشور است. در مصاحبه اش  با برنامه تلویزیونی گفته بساط سردفتری اسناد رسمی برچیده می شود آنهم با نشان دادن موبایلی که در دست دارد.

مجری هماهنگ برنامه پایش اورا مسئول بهبود کسب و کار کشور معرفی می کند. این درحالی است که دراین برنامه به قریب ۹۵۰۰ قبول شده جدید سردفتری می گوید بروند سراغ وکالت ومشاوره

به نظر می رسد این برنامه قسمتی از سناریویی است که در سال‌های اخیر به دنبال منهدم کردن کامل ساختار ونظام حقوقی کشور است.

از طرفی ۸۵۰۰ سردفتر و به همین تعداد دفتریار اول ودفتر یار دوم وتعداد کثیری قریب به ۴۰ هزار نفر کارکنان دفاتر اسناد رسمی کشور را دعوت به رها کردن این شغل و منصب می کند. که معلوم نیست سر عائله آنها چه بیاید؟

از طرفی ۹۵۰۰ نفری هم که قبول شده اند اصطلاحا دنبال نخود سیاه می‌فرستد و آنهم فضای وکالت و مشاوره که آن با سیاست‌های غلط اخیر به فلاکت رسیده آنهم با وعده اصلاح قوانین وکالت که امری موهوم وغیر قابل اجرا در نظام حقوقی ماست.

از سویی با فرض تمکین این تعداد آدم ها از فرمایشات ایشان این سیل عظیم به وکلا و مشاورین بپیوندند که معلوم نیست با این اوضاع چه بلایی سر حرفه وکالت خواهد آمد.

جالب اینجاست که این سخنان از زبان متکفل اصلی بهبود وضعیت کسب وکار کشور صادر می شود که به عینه پیداست در تعارض آشکار با فضای کسب و کارهای حقوقی و ثبتی است.

اما نکته خیلی مهم تر اینکه به بهانه تبیین توسعه فن آوری وهوش مصنوعی که اتفاقا باید توسط همین آقا مدیریت وکنترل شود، که مبادا مشاغل دچار مشکلات اساسی شوند صورت می گیرد  توسط رسانه ملی در برنامه ای مبسوط پخش می شود. وجای دفاع هم برای هیچ احدی از متضررین مادی ومعنوی این مصاحبه نمی گذارد.

بگذریم ازینکه سخنان ایشان در تقابل آشکار با تدابیر و فرامین رهبری فرزانه انقلاب با مسئولین قوه قضائیه درباب اهمیت جایگاه سند رسمی است که فرمودند.

معلوم نیست آیا ماموریتی در کار است که با قدرت و قوت و در زمانیکه ابزار قدرت را برای مدتی در برخی مناصب در حوزه کسب وکار کشور در اختیار دارند حجم وسیعی از شاغلین این حوزه ها را ضربه فنی کنند؟ که مسلما دود آن به چشم نظام و ساختار حقوقی کشور و مردم می رود …..

 

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد