×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: حوزه سردفتری نه تنها رو به میرایی نیست بلکه اتفاقا رو به رشد و شکوفایی است

 

 

علی خندانی، با اشاره به اظهارات اخیر مطرح شده از سوی رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی درخصوص فعالیت دفاتر اسناد رسمی گفت: ایشان عنوان‌ها و مصادیقی را به کار بردند که فقط می‌توان گفت تمام این صحبت‌ها نشان از ناآگاهی افراد از حوزه سردفتری دارد. ایشان و تفکراتی نظیر ایشان کمترین آشنایی با دفاتر اسناد رسمی را دارند و از ماموریت‌ها،صلاحیت‌ها، قوانین و مقررات و آیین نامه‌های حوزه سردفتری خبری ندارند و متاسفانه این اظهارنظرها ناشی از عدم شناخت است.

 

وی افزود: حوزه سردفتری قدمت قریب به ۱۰۰ ساله دارد و از ابتدای تشکیل آن، سردفتر وظیفه حفظ و حراست از مالکیت مردم را برعهده داشته و خواهند داشت، همان کاری که پیش از آن نزد علما انجام می‌شده به همین دلیل است که به دفاتر اسناد رسمی محضر گفته می‌شد. دفاتر اسناد رسمی بی‌شک از آن دسته مجموعه‌هایی است که به شدت به دستورالعمل‌ها مقید هستند.

 

خندانی تصریح کرد: اینکه رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در برنامه زنده تلویزیونی و نزد دیدگاه مردم اعلام می‌کند، حوزه سردفتری در آستانه اضمحلال و به قول خودشان «میرایی» است بدون شک از ناآگاهی ایشان نشات می‌گیرد و نشان می‌دهد هیچ شناختی از حوزه دفاتر اسناد رسمی ندارد چرا که اگر اندکی اطلاعات داشتند هیچوقت این حرف را نمی‌زدند. اینکه به زودی گوشی موبایل جای سردفتر را می‌گیرد کاملا ادعای نادرستی‌ است و باز هم تاکید می‌کنم نشان از عدم آشنایی با این حوزه را دارد.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه نیازی نیست این دوستان در حوزه تخصصی سردفتری که هیچ آشنایی با آن ندارند، اظهارنظر کنند، گفت: وظیفه آنها رصد اجرای قانون است بنابراین بهتر است وارد ماهیت مشاغلی چون سردفتری، وکالت، قضاوت و کارشناسی که از صلاحیت آنها به دور است، نشوند. ما گفتار ایشان را به حساب ناآشنایی با حوزه تخصصی سردفتری می‌گذاریم و در جواب عرض می‌کنم که حوزه سردفتری نه تنها رو به میرایی نیست بلکه اتفاقا رو به رشد و شکوفایی است.

 

وی افزود:این حوزه باتوجه به علوم روز و نحوه تنظیم اسناد، روز به روز درحال پیشرفت است و تاریخ و تجربه نشان می‌دهد دفاتر اسناد رسمی همیشه درحال رشد و شکوفایی مطابق با علوم روز بوده‌اند.

 

خندانی بیان کرد: بابت اینگونه اظهارنظرها متاسف می‌شوم و از کلیه همکارانم در سراسر کشور بابت این صحبت‌ها عذرخواهی می‌کنم. انشالله به شکلی پیش خواهیم رفت که روز به روز شاهد پیشرفت حوزه سردفتری خواهیم بود.

 

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خطاب به خانواده دفاتر اسناد رسمی گفت: نقش سردفتر و دفتریار اسناد رسمی باوجود پیشرفت علوم روز کماکان پررنگ خواهد بود و نه تنها جایگاه دفاتر اسناد رسمی حذف نخواهد شد بلکه تمامی اقداماتی که همراه با علوم روز خواهد بود با محوریت سردفتران و دفتریاران و مجموعه دفاتر اسناد رسمی برنامه‌ریزی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد