×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: تاریخ مصرف بسیاری از بخشنامه ها به اتمام رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در هفته جاری کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه میزبان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بود. در حاشیه این بازدید نشستی با اعضای هیات مدیره کانون استان و سران دفاتر اسناد رسمی برگزار شد.

در این نشست محمد صدیقی صفایی، رئیس اسبق کانون استان و سردفتر بازنشسته و پیشکسوت، با خیر مقدم و خوش آمدگویی به بیان مشکلات حوزه سردفتری و از جمله حذف سند خودرو از چرخه اسناد دفاتر اشاره کرد. در ادامه سید مجید حبیبی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه در سخنانی ابراز امیدواری کرد که با توافق کانون تهران و تخصیص بودجه جهت ساخت ملک جدید بتوان بزودی شاهد افتتاح ساختمان جدید کانون استان باشیم.

حجت الاسلام نریمانی یکی دیگر از سردفتران کرمانشاه با تبریک عید قربان و آرزوی سلامتی و سعادت عامه مردم لزوم تغییر تحریر از چهار سال به دو سال و حتی کمتر را با توجه به شرایط اقتصادی را از دکتر خندانی خواهان شدند .

روابط عمومی کانون کرمانشاه در اخبار ارسالی خود در مورد این نشست اعلام کرد: سید ایرج خاموشی سردفتر و عضو هیات مدیره و مسئول کمیته ورزشی کانون سخنران بعدی بود که تقاضای تخصیص بودجه برای احیا مجدد رشته های ورزشی از جمله فوتسال، شنا و تنیس روی میز را داشت.

حمیدرضا فتحی دیگر عضو هیات مدیره و مسئول کمیته درمان، مدت زمان باز پرداخت واریزی هزینه های درمانی را طولانی اعلام کرد و این امر را سبب لغو قراردادهای مراکز دولتی دانست. او همچنین خواستار تسریع در اجرای واریز برخط سهم دفتریاران شد.

در ادامه علی خندانی بعد از تبریک عید قربان با ابراز خشنودی از عملکرد کانون کرمانشاه، کانون این استان را یکی از موفق ترین و خوشنام ترین کانون‌های کشور بر شمرد و گفت: در سال گذشته، معضلات و تهدیداتی برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد شد، همچون سند خودرو، اصلاح فضای کسب و کار و آیین نامه دفاتر اسناد رسمی که سال خوبی برای حوزه دفاتر اسناد رسمی نبود، درآمدها بشدت کاهش پیدا کرد و مشکلاتی به دنبال داشت، اما سال ۱۴۰۱ باید با افق دید بهتری به موضوعات نگاه کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از آغاز تنقیح قوانین حوزه ثبت و آئین‌نامه‌ها و بخشنامه های ثبتی با همکاری سازمان ثبت اسناد خبر داد و گفت: کتاب آیین نامه ها و بخشنامه های ثبتی به تعداد ۲ هزار صفحه جمع آوری شده که بسیاری از آن منسوخ شده و برخی با الکترونیکی شدن ثبت دیگر کارایی ندارد، اما متاسفانه ممکن است مراجع قضایی و انتظامی با استناد به آن برای ما ایجاد مشکل کنند علی رغم اینکه تاریخ مصرف بسیاری از بخشنامه ها به اتمام رسیده است.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد