×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دیدگاه سلبی نسبت به ایجاد پلتفرم نتیجه ای جز شکست ندارد

«قدرت اله جلیل پیران» در گفت‌وگو با ویژه نامه کانون سردفتران و دفتریاران، درباره افزایش برون سپاری ها به دفاتر گفت: بخشی از امور قضایی و‌ شبه قضایی مانند انحصار وراثت و تحریر، مهرو ‌موم ترکه ها، ثبت شرکت ها و تعیین قیم می تواند در قالب برون سپاری به دفاتر الحاق شود.

وی در رابطه با قوانین مربوط به دفاتر اسناد رسمی گفت: در حال حاضر ثبت اسناد به دلیل وجود استعلام ها و‌ وصول حقوق دولتی متعدد، مقداری سخت است و‌ این حواشی مردم را نسبت به ثبت رسمی کمی بدبین می کند، بنابراین لازم است این استعلامات که به گردن دفاتر انداخته شده، حذف شود تا ثبت رسمی سهل شود.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمترین موضوع برای توسعه سند رسمی مربوط به خود قانون دفاتر اسناد رسمی است که با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزها نیاز به بروزرسانی و مطابقت به نیازهای روز جامعه دارد.

جلیل پیران تاکید کرد: این بروزرسانی به معنای تصویب مواد جدید مطابق با نیازهای روز جامعه و‌ حوزه الکترونیک است که از نیازهای فوری دفاتر اسناد رسمی در کشور محسوب می شود.

دبیر شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور درباره استفاده از پلتفرم ها در ثبت اسناد گفت: با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، پلتفرم ها نیاز روز‌ جامعه هستند و‌ فرار از این سبک خدمت رسانی ممکن نیست و هیچ ارگانی نمی تواند از آن شانه خالی کند و طبیعتا دفاتر هم مستثنی نیستند.

وی افزود: دفاتر باید برای منطبق کردن خدمات خود با نیاز روز جامعه از پلتفرم استفاده کنند و پیش از اینکه ارگان های دیگر از دفاتر سبقت بگیرند و این کار را انجام دهند باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند تا هم نیازهای مردم تامین شود و هم در بدنه حاکمیت نیاز به ایجاد پلتفرم موازی نباشد.

جلیل پیران تصریح کرد: دیدگاه سلبی نسبت به پلتفرم ها نتیجه ای جز شکست ندارد چرا که لازمه سند رسمی هستند.

عضو هیات مدیره کانون استان چهارمحال و بختیاری درباره راه های توسعه سند رسمی در کشور،گفت: برای توسعه سند رسمی، بستر لازم، تصویب قانون متقن و کارشناسی شده، همچنین اصلاح قوانین گذشته است، به عبارت دیگر باید قانون گذاری مختص حوزه های جدید تجارت و اقتصاد انجام و‌ مکانیزم های اسناد جدید این حوزه ها شکل گیرد تا اسناد رسمی بر مبنای نیازها و پتانسیل های جدید تنظیم شود؛ مثلا در حوزه رمزارز قانون مشخصی نداریم و‌ طبیعتا سندی هم نمی توان در این حوزه تنظیم کرد.

تعداد دفاتر اسناد رسمی استان چهارمحال و بختیاری: ۸۰
تعداد سردفتران و دفتریاران: ۱۶۰
بیشترین اسناد تنظیمی استان: اسناد غیرمالی مانند تعهدنامه، وکالت و نقل و‌انتقال املاک
تاریخ تشکیل و فعالیت کانون استان: ۱۳۹۲

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد