×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هاشمی: طراحی پلتفرم حرفه ای در کانون سردفتران و دفتریاران آغاز شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سید ستار هاشمی، در پانزدهمین مجمع عمومی شورایعالی کانون ها و جوامع سردفتری گفت: اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت نرم افزار های سازمان داشته باشیم، باید گفت که زیرساخت های نرم افزاری هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ معماری نیاز به بازنگری دارد. بازه عمر در حوزه تکنولوژی بین ۲ تا ۳ سال است اما ما ده سال است که در سازمان از این فناوری عبور کردیم ونیاز به یک بازآرایی و بازطراحی در این حوزه داریم.

معاون فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: عمده خدماتی که در این حوزه در کشور ارایه می شود بر عهده سردفتران است و زیرساخت ها در سازمان متناسب با شرایط مورد نیاز ارائه این خدمات باشد.

هاشمی با بیان اینکه بی توجهی به تحول دیجیتال عواقب زیادی دارد، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در ضرورت توجه به تحول دیجیتال بحث مشتری و مشتری مداری است؛ اگر در حاکمیت و بخش خصوصی نگاهمان به مشتری محوری نباشد، نمی توانیم خدمت مناسب به ذی نفع نهایی در زنجیره ارزش ارایه دهیم. همچنین خدماتی که بعضا به هموطنان ارایه می دهیم و قطعی هایی که با آن مواجه هستیم، تجربه مشتری را مقداری متفاوت از نوع انتظارات مشتری از خدمات می کند.

معاون فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه حجم داده ها و نوع خدمات به شدت متنوع است، گفت: باید از زاویه دید مشتری به خدمات نگاه کنیم و داده ها در این زمینه کمک کننده هستند. سومین رکن فرایندهای کسب و کار این است که چه مقدار بهینه هستند و می توانیم خدمت را در حداقل زمانی ممکن به مشتری ارایه دهیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم، فرهنگ سازمانی استفاده از خدمات است که همان فرهنگ سازی است و حوزه روابط عمومی در این خصوص می تواند کمک کننده باشد. اگر این ارکان وجود نداشته باشد، تحول دیجیتالی رخ نخواهد داد.

هاشمی گفت: مقاومت ها در تقابل با فناوری و روش مورد پسند مشتریان، منجر به شکست است و رفتن به سمت این حوزه می تواند به فضا کمک کند.

وی با بیان اینکه طراحی، تولید و توسعه یک پلتفرم به عنوان یکی از محورهای تحول دیجیتال، اجتناب ناپذیر است، گفت: پلتفرم در مقابل با کسب و کار سنتی به وجود آمده و اختلافشان در یک نگاه شبکه ای است و این نگاه شبکه ای باعث خلق ارزش به صورت ذاتی برای جامعه و دستگاه ها است.

معاون فناوری سازمان ثبت اسناد با اشاره به اینکه مردم تسهیل گری را دوست دارند، ادامه داد: به همین منظور، تفاهم نامه ای در سازمان ثبت اسناد با کانون امضا و عملیاتی شد و این شروع کار برای حرکت به سمت پلتفرم خدمات ثبتی است و وقتی این سکو‌ ایجاد شود، نیازها هم به سمت ما می آید.

هاشمی گفت: برای شکل گیری این سکو نیاز به عقبه داریم و در همین راستا، استاندارهای مرتبط با سکو را باید توسعه دهیم و بازطراحی ثبت شرکت ها، مالکیت معنوی و ثبت الکترونیک را در دستور کار قراردادیم. بنابراین سال ۱۴۰۱ طراحی برنامه ها مفهومی بود و امسال اجرا را شروع کردیم.

وی یادآور شد: سال گذشته به صورت ماهانه ۲۶ میلیون و ۴۱۸ هزار ارائه خدمت داشتیم و‌در کل به ۲۰۰ دستگاه مختلف بالغ بر ۵۰ خدمت ارایه می دهیم.

هاشمی اضافه کرد: ابعاد خدمات در فضای ثبتی کشور زیاد است و ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ارائه خدمات داشتیم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد