×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گلایه های حقوقی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در کانون سردفتران و دفتریاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، صبح شنبه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در کانون سردفتران و دفتریاران با علی خندانی رئیس کانون و حمید آذرپور مدیر کمیته رفاهی ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

علی خندانی در این دیدار با اشاره به محبوبیت تیم پرسپولیس در کشور، اظهار کرد: اگرچه تیم های فوتبالی مختلف و موفقی در کشور وجود دارد اما اگر بخواهیم از تیم فوتبال باشگاهی بگوییم، اغلب در پرسپولیس و استقلال خلاصه می شود، در واقع بسیاری از اتفاقات این دو تیم در  تغییر مدیریت ها و تصمیم گیری ها در کل کشور تاثیر گذار است.

وی با اشاره به مشکلاتی که میان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی پیش آمد، افزود: مسائل اخیری که پیش آمد، خوب نبود و رئیس سازمان خصوصی سازی با سرعت عجیب و غریبی کار را پیش می برد که به نظر می آمد پشت این کار منطق زیادی حکم فرما نیست. اگر چه نتیجه کار مثبت و خوب است.

خندانی اضافه کرد: کار برون سپاری و خصوصی سازی در کشور ما واقعیتی است که باید در همه عرصه های ورزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اتفاق بیفتد که اجرای آن نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد ساختار است که اگر نباشد برنامه خیلی زود به شکست منجر می شود.

وی همچنین به توسعه ورزش کانون سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و گفت: آقای آذرپور (مدیر کمیته رفاهی ورزشی کانون) با توجه به تجارب مدیریتی و روحیه فعال و ورزشی که داشتند به کمک کانون آمدند و با حضور ایشان ورزش در کانون پیشرفت قابل توجهی داشته و چندین اتفاق خوب را رقم زده است.

خندانی با بیان اینکه سردفتران و دفتریاران با توجه به شغل حساسی که دارند، افرادی قانونمند و با روحیات خاص هستند، افزود: آن ها با توجه به حساسیت های شغلی اغلب با استرس درگیر هستند تا قلمشان خطایی نکند چرا که یک اشتباه از سوی آن ها ، علاوه بر خود و خانواده، مشکلاتی را هم برای سازمان ثبت ایجاد می کند، از این رو درخواست داشتیم حوزه ورزش را توسعه دهیم  به این علت که ورزش تنها جایی است که  اصول مدیریتی و اداری در آن وجود ندارد، خواسته ما هم همین بود که نشاط و شادمانی وارد حوزه سردفتری شده و شاغلین این حوزه را از خمودگی در آورد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: پیش از این تنها رشته های ورزشی شطرنج، کوهنوردی، تنیس و … در کانون فعال بود و با تلاش آقای آذرپور، ورزش های مختلف انفرادی مانند ورزش های رزمی و ورزش های گروهی فوتبال، فوتسال و والیبال هم اضافه شده و طی سه سال گذشته مسابقات مختلفی برای تیم های فوتسال کانون های سراسر کشور برگزار شده است. در واقع این تابو هم در رشته سردفتری شکسته شد، بسیاری از تیم ها را اعضای هیات مدیره و رئیس کانون ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات در حوزه ورزش فوتبال گفت: تیم فوتسال کانون در لیگ حرف و مشاغل که در آن تیم های هنرمندان، پزشکان، و ان جی او های مختلف حضور دارند، فعال بوده و ما می خواهیم این تیم ها مرحله به مرحله پیشرفت کرده و وارد لیگ های کشوری شوند. این موضوع هم از نظر ورزش و هم از نظر شناخت جامعه سردفتران به سراسر کشور برای ما مهم و تاثیرگذار است.

خندانی برای همکاری با باشگاه پرسپولیس در حوزه صدور سند، مشاوره حقوقی و حوزه مالکیت معنوی و ثبت برند، اعلام آمادگی کرد. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین از مدیرعامل پرسپولیس برای بازدید از مسابقات فوتسال کانون ها دعوت کرد.

در ادامه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخصوص عدم بهره‌مندی باشگاه از برندهای مختلف با نام «پرسپولیس» گفت: متاسفانه سال‌هاست هرکسی از برند پرسپولیس بهره می‌برد اما باشگاه بی‌نصیب است. در همه جای دنیا یکی از راه‌های درآمد تیم‌ها استفاده از برند است درحالی که ما می‌بینیم در سطح شهر از باشگاه گرفته تا تعویض روغنی، رستوران، آزمایشگاه و… به اسم پرسپولیس فعالیت می‌کنند که برخی از آنان ثبت برند کردند و برخی مجوزی ندارند.

براساس قانون حتی از اسم پرسپولیس با پیشوند و پسوند هم نباید استفاده کرد ولی متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود درواقع همه از اسم پرسپولیس سود می‌برند الا خود باشگاه حتی ما شنیدیم با استفاده از نام این برند زمین رایگان دریافت کردند یا از شهرداری جواز گرفته‌اند.

وی افزود: برای رفع این مشکل، نامه‌ای به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارجاع دادیم که این وضعیت سامان یابد و کسانی که به این نام کسب و کار راه انداخته‌اند بخشی از درآمدشان را به باشگاه دهند. ما یک ریال هم بودجه نداریم و براساس قانون هرگونه پرداختی از سوی دولت جرم است بنابراین باید از راه‌های دیگر به کسب درآمد بپردازیم که یکی از آنها همین استفاده از برند پرسپولیس است.

درویش با گلایه از عدم درآمد از پخش تلویزیونی بیان کرد: در همه جای دنیا درآمد اصلی تیم‌ها از پخش تلویزیونی است درواقع بین ۴۵ تا ۶۵ درصد از درآمد باشگاه‌ها از همین پخش تلویزیونی حاصل می‌شود که در ایران ممنوع است حتی ما درآمدی از LED های استودیوم هم نداریم، درخصوص بلیت فروشی هم که بیشتر بازی‌ها بدون تماشاگر است فقط می‌ماند پیراهن که انتظار دارند از همین یک راه ۵۲۲ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که امری نشدنی‌ست. درحال تلاش هستیم که بتوانیم حق و حقوق باشگاه را برگردانیم.

مدیرعامل پرسپولیس در این دیدار از ایجاد همکاری دوطرفه میان باشگاه پرسپولیس و کانون سردفتران و دفتریاران استقبال کرد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد