×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات مصوبات ششمین جلسه شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصطفی سرخیل، سخنگوی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در مورد جزئیات جلسات اخیر این شورا گفت: روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری جلسه شورایعالی با حضور اعضای هیات مدیره در به میزبانی کانون استان اصفهان برگزار شد.

در روز اول؛ جلسه مشترک بین کانون اصفهان با اعضای شورایعالی برگزار شد که در این جلسه اعضای هیات مدیره کانون اصفهان به طور مجزا مشکلات و مسائل صنفی مبتلابه اسناد رسمی را در بحث قطعی سامانه ثبت آنی مطرح کردند که مقرر شد موضوع آفلاین شدن کار با سامانه ثبت آنی در مواردی که امکان ارسال پیامک ثنا وجود ندارد و یا سامانه‌های مرتبط با سامانه اصلی مانند ثبت احوال و… قطع می‌شوند پیش بینی شود تا این مشکل همکاران در سراسر کشور برطرف شود.

همچنین سایر همکاران هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان از جمله مسئولین واحدهای مختلف مانند تقسیم اسناد، بیمه و درمان، واحد حقوقی و… در این جلسه مسائل مبتلابه و صنفی را مطرح کردند و در جلسه مشترک با شورای عالی راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه شد و مقرر شد پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی افزود: در مسائل دیگری هم همکاران هیئت مدیره اصفهان مطالبی را مطرح کردند از جمله شیوه بازرسی دفاتر اسناد رسمی توسط کانون‌ها که در این زمینه پیشنهادات عملی ارائه شد تا این کار به بهترین نحو پیش رود همچنین  مصوباتی در این زمینه در هیات مدیره شورای عالی تصویب شد.

سرخیل بیان کرد: در بحث تنطیم سند تهعد به بیع مقرر شد دفاتر اسناد رسمی به واسطه داشتن صلاحیت برای تنظیم اسناد رسمی در چارچوب متن و نمونه‌ای که در سایت کانون سردفتران و دفتریاران قرار داده شده با دقت و ظرافت خاص این کار را انجام دهند چرا که طبق قانون اشکال و منع قانونی وجود ندارد.

سخنگوی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری گفت: در رابطه با تقسیم اسناد دولتی مقرر شد کانون سردفتران و دفتریاران با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری‌های خود را در زمینه مکانیزه شدن تقسیم اسناد و احصا مصادیق اسناد سازمان‌های دولتی موضوع را به سرعت و با توجه ویژه دنبال کنند.

وی درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص اعتبارزدایی از اسناد عادی گفت: در جلسه روز پنج شنبه که اختصاص داشت به جلسه اصلی شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور به طور جدی مطالبات و درخواست‌های اعضای هیات مدیره شورای عالی مطرح شد و ریاست کانون و شورای عالی آقای خندانی و نائب رئیس محمدرضا اصلانی پاسخ‌هایی در این زمینه ارائه کردند وعده دادند بخشی از مشکلات که قابل حل است در اسرع وقت مرتفع شود. همچنین در جلسه شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری موضوع دستور مقام معظم رهبری در جلسه ملاقات با مسئولان عالی قوه قضائیه مطرح شد و پیرامون آن بحث و بررسی بعمل آمد. در جهت تحقق یافتن منویات مقام معظم رهبری در حوزه توسعه اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد عادی مباحث مفصل حقوقی مطرح شد و مقرر گردید که برای تحقق هرچه سریع‌تر این دستور مهم حکومتی در کشور، همکاران در سراسر کشور خود را به روز و اعلام آمادگی کنند.

سرخیل عنوان کرد: در این جلسه درخصوص توسعه فعالیت‌های ورزشی استان‌ها و افزایش بودجه ورزشی و رفاهی آنها و نگاه عادلانه در توزیع امکانات ورزشی بین همه استانها پیشنهادات خوبی از سوی اعضای هیات مدیره اصفهان مطرح گردید که در این زمینه هم در شورای عالی هم در کانون مرکز بحث و بررسی خواهد شد.

مصاحبه اعضای شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در لینک‌های زیر قابل مشاهده است:

خندانی: پولشویی و فروش مال غیر از نتایج رواج اسناد عادی در کشور است

اصلانی: مجمع تشخیص در طرح اعتبارزدایی از اسناد عادی از توان سردفتران استفاده کند

 

سرخیل: طرح ارتقاء اعتبار اسناد رسمی دستور مهم حکومتی است

حبیبی: ثبت رسمی اموال غیرمنقول به نفع مردم است

قجری: اسناد عادی مردم را دچار سردرگمی کرده است

بهارلویی: ۸۰ درصد پرونده محاکم قضایی شامل پرونده‌های اسناد عادی است

فرزانجو: نظر فقهی رهبرانقلاب گره گشای اسناد عادی است

عکس | جلسه شورایعالی کانون ها و جوامع سردفتری به میزبانی کانون اصفهان برگزار شد

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد